Jeden z nejčastějších dotazů, které dostáváme, je: proč je ta postel z překližky, a ne z masivu?
Stručná odpověď zní: protože překližka, zejména březová překližka, je na autopostel ten nejlepší materiál. A my vám hodláme dodat tu nejlepší autopostel,
nejen po stránce designu a funkčnosti, ale také po stránce materiálové.
Březová překližka má vynikající pevnost, respektive poměr pevnosti k hmotnosti.
To je důvod, že se mnohá desetiletí používala, a stále ještě používá, jako jeden z nepostradatelných konstrukčních materiálů v letectví.
Na postel lze tedy použít znatelně tenčí materiál než v případě masivu.
Postel tak zabírá složená i rozložená mnohem méně místa, a především, je znatelně lehčí.
Čímž se dostáváme k důvodu číslo dvě, kterým je:
Nízká váha je u autopostele nesmírně důležitá. Vyšší hmotnost znamená především vyšší spotřebu paliva, ale také obtížnější manipulaci.
Jsme hrdí na to, že naše postele zvládnou rozložit a přenést i křehké slečny (a přitom unesou i statného muže).
Například váha postele pro Škoda Octavia Combi je přibližně 25 kg, přičemž nejtěžší díl váží necelých 15 kg, kdežto váha srovnatelně pevné postele z masivu by byla téměř dvojnásobná.
Masivní dřevo je nádherný materiál, ale vyžaduje péči a rozumné "provozní podmínky". Viděli jste někdy starou masivní skříň, která stála léta ve stodole?
Spoje se střídáním tepla a zimy rozesychají, masivní dřevo pracuje a mění tvar.
Vaše postel bude pravděpodobně velkou část svého života bydlet v autě. V létě na ni bude přes zadní sklo pražit sluníčko a postel musí přežít
interiérové teploty kolem padesáti stupňů. V zimě na parkovišti u vleků schytá naopak mínus dvacet a sníh z lyžáků, a kdykoliv po celý rok na ni občas zafoukne déšť.
Tohle všechno musí dobrá postel zvládnout, a březová překližka je materiál, který stárne s noblesou.
Krása je subjektivní, každý ji vidí jinde a jinak. Ale vybroušená bříza, často s kresbou, je vždy nadčasová a šik.